Nokia

Perustettiin Pohjois-Pirkkalan seurakunnaksi 1922, jolloin Pirkkalan emäseurakunta jaettiin kahteen osaan, Etelä-Pirkkalaan ja Pohjois-Pirkkalaan, jotka sijaitisvat Pyhäjärven molemmin puoli. Pohjois-Pirkkalasta erotettiin Harjun jakokunnan alue 1937, ja tämä liitettiin Harjun seurakuntana Tampereen tuomiokirkkoseurakuntaan. Pohjois-Pirkkalan seurakunnan ja kunnan nimi muutettiin Nokiaksi 1938. Pohjois-Pirkkalan kunta perustettiin 1922 ja muodostettiin kauppalaksi 1937, ja Nokian kauppala muodostettiin kaupungiksi 1977. Nokian kuntaan liitettiin Suoniemen kunta ja Tottijärven kunta 1976.

Seurakuntaan kuulunut Pinsiön rukoushuoneyhdistys rakensi oman kirkon 1950, mutta lahjoitti sen jo samana vuonna seurakunnalle. Siuron rukoushuoneyhdistys rakensi oman rukoushuoneen 1910, rukoushuone vihittiin kirkoksi 1938 ja kirkko lahjoitettiin Nokian seurakunnalle 1956.

Pohjois-Pirkkala

Haapaniemi, Haavisto, Hauroinen, Jokismaa, Kankaantausta, Kassila, Keho, Kennola, Kohmala, Korvola, Lauttala, Lukkila, Maatiala, Memmola, Penttilä, Pinsiö, Pispala, Pitkäniemi, Taipale, Tohloppi, Tyrkkölä, Vastamäki, Vihola, Viikki, Villilä