Rääpyvä

Perustettiin itsenäiseksi seurakunnaksi 1685 ja liitettiin kuuluvaksi Kelton seurakuntaan 1808. Kirkko rakennettiin vapaaherrallisen Freedricksz-suvun lahjoitusmaalle 1778. Kirkko peruskorjattiin 1913. Seurakunnan kirkko suljettiin neuvostoviranomaisten toimesta 1937. Seurakunnassa oli 2 372 jäsentä vuonna 1917 ja se kuului Pähkinälinnan rovastikuntaan.

Huva, Kornova, Kähy, Kässylä, Miinala, Myllyoja, Paassikka, Papusi, Pieni Pukero, Suuri Pukero, Romanaisi, Rumpali, Seeklova

Rääpyvän seurakunnan arkistoa säilytetään Kansallisarkisto Helsingissä ja aineistokokonaisuus sisältää väestörekisteri- ja tiliasiakirjoja vuosilta 1779–1930-luku.

Kansallisarkisto on digitoinut Rääpyvän seurakunnan kirkonkirjoja. Yli 100 vuotta vanha aineisto on vapaasti tutkittavissa Astia-palvelussa. 100 vuotta nuoremmat aineistot ovat käytettävissä kaikissa Kansallisarkiston tutkijasaleissa ja niiden käyttäminen edellyttää käyttöluvan hakemista.