Hietamäki

Päivitetty: 12 tuntia sitten

Kuului alkuaan Tuutarin seurakuntaan. Erotettiin Tuutarista itsenäiseksi kirkkoherrakunnaksi 1897. Seurakunnassa oli 5 077 jäsentä vuonna 1917 ja se kuului Itä-Inkerin rovastikuntaan.

Hietamäen seurakunnan vanhimmat säilyneet rippikirjat alkavat vuodesta 1782. Hietamäen seurakunnan arkistoa säilytetään Kansallisarkisto Helsingissä ja aineistokokonaisuus sisältää väestörekisteri- ja tiliasiakirjoja vuosilta 1781–1936.

Kansallisarkisto on digitoinut Hietamäen seurakunnan kirkonkirjoja. Yli 100 vuotta vanha aineisto on vapaasti tutkittavissa Astia-palvelussa. 100 vuotta nuoremmat aineistot ovat käytettävissä kaikissa Kansallisarkiston tutkijasaleissa ja niiden käyttäminen edellyttää käyttöluvan hakemista.