Kaarasjoki

Alkuaan Koutokeinon emäseurakunnan anneksi, joka siirrettiin yhdessä Koutokeinon kanssa kuulumaan Ryssänmarkan (Kistrand) emäseurakuntaan 1813. Muodostettiin uudelleen Koutokeinon anneksiseurakunnaksi 1851. Erotettiin Koutokeinosta itsenäiseksi kirkkoherrakunnaksi kuninkaallisella päätöksellä 8.10.1872 ja seurakunta aloitti toimintansa 1.5.1873. Beivasgiedden kappelille annettiin vihkimislupa kuninkaallisella päätöksellä 30.9.1913 ja kappelin rakentamiselle Valjokholmiin annettiin lupa 5.6.1931.

Kárášjohka, Karasjok

Levajoki, Päiväskenttä

Kaarasjoen seurakunnan ministeriaalikirjat (ministerialbok) alkavat vuodesta 1907. Vanhempia tietoja löytyy Koutokeinon (Vadsø) ja Ryssänmarkan (Kistrand) seurakunnan kirkonkirjoista vuodesta 1723 alkaen. Seurakunnan arkistoa säilytetään Tromssan valtionarkistossa (Statsarkivet i Tromsø).