Reposaari

Perustettiin Porin jakamattoman kaupunki- ja maaseurakunnan rukoushuonekunnaksi 1876. Reposaari mainitaan satama-alueena jo 1604. Erotettiin itsenäiseksi kirkkoherrakunnaksi 1929 ja ero toteutui 1931, jolloinen ensimmäinen kirkkoherra astu virkaansa. Seurakunnalla oli yhteinen talous vanhan emäseurakuntansa kanssa. Kunnallishallinnollisesti Reposaari pysyi myöhemminkin yhtenä Porin kaupungin kaupunginosana.

Räfsö

Reposaaren seurakunnan historiakirjat alkavat syntyneiden osalta vuodesta 1888 ja kuolleiden osalta vuodelta 1896.

Suomen Sukuhistoriallinen yhdistys (SSHY) on digitoinut Reposaaren seurakunnan kirkonkirjoja. Alle 125 vuotta vanhojen aineistojen tutkiminen vaatii kirjautumisen yhdistyksen jäsensivuille.